ورق آجدار و هر آنچه بهتر است درباره آن بدانید!

ورق آجدار و هر آنچه بهتر است درباره آن بدانید!

ورق آجدار یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمانی و صنایع فلزی است. این نوع ورق، از طریق فرآیند آجدار کردن به دست آمده و دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار مناسبی است که آن را به یکی از محصولات محبوب در بازار تبدیل کرده است.

ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمانی و صنایع فلزی است. این نوع ورق، از طریق فرآیند آجدار کردن به دست آمده و دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار مناسبی است که آن را به یکی از محصولات محبوب در بازار تبدیل کرده است. ورق آجدار، به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار مناسب، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها معمولاً در صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی، صنایع نفت و گاز، صنایع فولادی و غیره استفاده می‌شوند.

 

خواص فیزیکی و مکانیکی

ورق آجدار دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار مناسبی است. این ورق‌ها دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی، ضربه، خمش و فشار هستند. همچنین، ورق آجدار دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بالا است که آن را به محصولی مناسب برای ساخت قطعات پیچیده تبدیل می‌کند.

 

انواع ورق آجدار

ورق آجدار در انواع مختلفی از جمله ورق آجدار گالوانیزه، ورق آجدار رنگی، ورق آجدار ضدزنگ و غیره تولید می‌شود. هر نوع ورق آجدار دارای خواص و کاربردهای خاص خود است.

ورق آجدار گالوانیزه

ورق آجدار گالوانیزه، دارای پوششی از فلز روی است که با روش گالوانیزه کردن بر سطح اعمال شده و آن را در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می‌کند.

ورق آجدار رنگی

ورق آجدار رنگی، دارای پوشش رنگی است که آن را در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند و همچنین به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، برای استفاده در ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار مناسب است.

ورق آجدار ضدزنگ

ورق آجدار ضد زنگ، دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و برای استفاده در صنایع دریایی، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی بسیار مناسب است.

 

شکل ظاهری ورق آجدار

در کنار آلیاژ و ترکیب شیمیایی، ورق آجدار را از نظر فرایند ساخت و شکل ظاهری نیز به دو دسته ورق آجدار فابریک و ورق آجدار پرسی تقسیم‌بندی می‌کنند.

ورق آجدار فابریک

این نوع ورق آجدار، در فرایند ساخت و پس از نورد گرم در کارخانه، آجدار می‌شود، به این صورت که آج را بر روی سطح ورق نصب می‌کنند. یک سمت این نوع ورق دارای برجستگی آج بوده و سطح دیگرش صاف و یکنواخت است. ماندگاری آج در این نوع بیشتر بوده و برای استفاده در محیط‌های پررفت‌وآمد و تردد خودروهای سبک و سنگین، مناسب‌تر است.

ورق آجدار پرسی

در مقابل، این نوع ورق در اثر اعمال فشار به روش سنبه‌زنی، دارای آج می‌شود. یک سطح ورق آجدار پرسی دارای برجستگی آج بوده و سطح دیگر آن فرورفتگی دارد. کیفیت و ماندگاری آج در این نوع، پایین‌تر بوده و برای مصارف تزئینی و مسیر تردد افراد مانند پلکان و آسانسور مناسب است.

 

جمع بندی

ورق آجدار به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار مناسب، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع مختلفی از جمله ورق آجدار گالوانیزه، ورق آجدار رنگی و ورق آجدار ضد زنگ تولید می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق آجدار در مشهد می‌توانید هر روزه به سایت بازرگانی فرداد فولاد و یا کانال قیمت آهن مشهد مراجعه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.