فروش اعتباری آهن آلات با ال سی LC در مشهد

فروش اعتباری آهن آلات با ال سی LC در مشهد

پرداخت ایمن و سریع از طریق اعتبارنامه بانکی امکان بازگشت وجه توسط بانک در صورت عدم تحویل کالا

مجموعه فرداد فولاد در نظر دارد کلیه محصولات خود را به صورت اعتباری و مدت‌دار، با شرایط عالی و با استفاده از ضمانت‌نامه بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به مشتریان عزیز ارائه دهد. در زمان خرید آهن‌آلات مختلف، شما می‌توانید از روش‌های متنوعی جهت پرداخت حساب خود استفاده کنید. یکی از این روش‌ها، ال سی یا اعتبار اسنادی داخلی ریالی نام دارد. روش فروش اعتباری آهن آلات از مزایای زیادی برخوردار است که به همین علت، شرکت فرداد فولاد از معدود مراکزی است که فروش آهن آلات به روش LCرا برای متقاضیان امکان‌پذیر کرده است.

 

فروش اعتباری آهن آلات چیست؟

پیش از آنکه به معنای عبارت فروش اعتباری آهن آلات بپردازیم، باید بدانیم که LC از عبارت Letter Of Credit برگرفته شده است که در زبان فارسی، اعتبار اسنادی ترجمه می‌شود. به طور کلی، ال سی یک خدمت بانکی است که در آن، بانک با توجه به تقاضای مشتری به عنوان ذی‌نفع، پرداخت را برای او به عهده می‌گیرد. پرداخت با توجه به شرایط درج شده در LC صورت می‌گیرد. به زبان ساده می‌توان گفت، بانک متعهد می‌گردد که مبلغ خرید، در زمان معین (این زمان می‌تواند به صورت دوره‌ای و در طی چند ماه باشد) از سوی خریدار به حساب فروشنده واریز گردد.

در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به استفاده از روش خرید اعتباری آهن آلات برای انواع میلگرد، تیرآهن، ورق و دیگر مقاطع فولادی هستید، اطلاعاتی که در ادامه توسط تیم فرداد فولاد برای شما ارائه شده است، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

 

انواع روش‌های ال سی یا اعتبار اسنادی

ال سی انواع و روش‌های مختلفی دارد که هرکدام، کاربرد و زمان استفاده مختص به خود را دارد. برای اینکه در خصوص فروش اعتباری آهن آلات اطلاعات کافی داشته باشید،‌ تمام روش‌های اعتبار اسنادی را در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد:

  • اعتبار اسنادی وارداتی یا صادراتی: یکی از انواع ال سی که در کشور خریدار ایجاد شده و با هدف واردات کالا است. این نوع ال سی در کشور شما به عنوان اعتبار اسناد صادراتی شناخته می‌شود.
  • اعتبار اسنادی قابل بازگشت: یکی از انواع اعتبار اسنادی، Revocable LC نام دارد. در این روش، خریدار و بانک قادر هستند بدون آگاه کردن فروشنده، در شرایط اعتبار تغییراتی بوجود بیاورد. این روش به دلیل ناپایدار بودن در بسیاری از مراکز، مورد تایید قرار نخواهد گرفت.
  • اعتبار اسنادی غیرقابل بازگشت: روش Irrevocable LC یا غیر قابل بازگشت، یکی از روش‌های پر استقبال در این زمینه است. دلیل استقبال زیاد از این مدل ال سی، این است که هم فروشنده و هم خریدار، باید از تغییرات آگاه شده و سر آن به توافق برسند. این مدل ضمانت بالاتری را ارائه می‌دهد.
  • اعتبار اسنادی تایید شده: ال سی تأیید شده، نامه اعتباری بانکی است که در آن، ضمانت پرداخت فروشنده یا صادرکننده، توسط یک بانک دوم یا یک بانک تأیید شده نیز پشتیبانی شود. به عبارت ساده‌تر، در صورتی که به‌طور پیش‌فرض، هزینه توسط بانک اول پرداخت نشود، پرداخت آن توسط بانک دوم انجام خواهد شد.
  • اعتبار اسنادی گردان: اعتبار اسنادی گردان یک اعتبار اسنادی واحد است که چندین تراکنش را در یک دوره زمانی طولانی پوشش می‌دهد. به این معنی که پس از هربار تراکنش و پرداخت، اعتبار شما به اعتبار اولیه بازمی‌گردد.
  • اعتبار اسنادی دیداری: در این نوع اعتبار اسنادی، بانک پس از مشاهده اسناد شما و در صورتی که تمام شرایط را رعایت کرده‌ باشید، پرداخت را انجام خواهد داد. در این نوع اعتبار، مبلغی در ابتدای کار همانند پیش پرداخت توسط بانک دریافت می‌شود.
  • اعتبار اسنادی مدت‌دار: این نوع ال سی، در زمان طولانی (معمولا یک سال) رخ خواهد داد. به گونه‌ای که بانک برای پرداخت وجه خریدار به فروشنده، می‌تواند تا انتهای یک سال صبر کند.

 

مزایای و معایب استفاده از ال سی

از جمله اصلی‌ترین مزایای روش ال سی در فروش اعتباری آهن آلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین مزایای روش اعتبار اسنادی این است که انجام مبادلات توسط بانک صورت می‌گیرد.
  • این روش به دو طرف قرارداد ایمنی مناسبی را ارائه می‌دهد.
  • حمل و تحویل کالا در زمان معین و مشخص شده توسط طرفین قرارداد صورت می‌گیرد.
  • بانک به جای فروشنده، تعهد پرداخت بها ارائه می‌دهد.

از جمله معایب روش اعتبار اسنادی در فروش اعتباری آهن آلات، موارد زیر قابل توجه هستند:

  • خطر کلاهبرداری: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شخص ذی‌نفع، اسناد جعلی در اختیار شما گذاشته و بدون ارائه کالا، پول را از خریدار دریافت کند.
  • وجود محدودیت‌های حکومتی: زمانی که در یکی از کشورهای مبدا یا مقصد، مشکلاتی مانند تحریم، جنگ و ... رخ دهد، احتمال توقف روش ال سی وجود دارد.

 

چرا باید از روش اعتبار اسنادی (LC) استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که پرداخت به روش LC‌ در دادوستدهای امروزه پرطرفدار است. این دلایل در مورد فروش اعتباری آهن آلات نیز صدق می‌کند. مهم‌ترین این دلایل، اطمینان از پرداخت به‌موقع هزینه است. زمانی که شما با این روش کالای خود را بفروشید، به عنوان فروشنده، این اطمینان را دارید که هزینه حتما دریافت خواهد شد. چرا که اگر خریدار نتوانست مبلغ مرتبط با خرید خود را پرداخت کند، بانک این وظیفه را برعهده خواهد گرفت. فرداد فولاد این امکان را برای فروش اعتباری میلگرد، ورق، تیرآهن و سایر محصولات خود ایجاد کرده است.

 

چگونه می‌توان برای گشایش ال سی اقدام کرد؟

برای باز کردن اعتبار اسنادی جهت خرید و فروش اعتباری آهن آلات، باید چهار مرحله را طی کنید. این مراحل به صورت زیر هستند:

  • در مرحله اول، فروشنده و خریدار باید بر سر معامله با یکدیگر به توافق رسیده و پس از آن اسناد مربوطه را آماده کرده و در اختیار بانک گشاینده قرار دهند. دلیل توافق این است که بانک نیاز دارد از وجود معامله توسط طرفین اطمینان حاصل کند. پس از ارائه اسناد مربوط به معامله، شما می‌توانید برای گشایش اعتبار اقدام کنید.
  • در مرحله دوم، تمام اسناد مربوط به خریدار از طرف بانک در اختیار فروشنده قرار گرفته تا محصول یا خدمت مورد نیاز وی آماده شود. ارائه این اسناد به فروشنده این اطمینان را می‌دهد که کالای درستی را در دست آماده‌سازی دارد.
  • در مرحله سوم پس از آماده‌سازی کالا، این محصول از طریق بانک به خریدار ارائه داده می‌شود. مبلغ مورد نظر فروشنده نیز از طریق بانک به حساب وی واریز خواهد شد.
  • در آخرین مرحله، خریدار، کالا و خدمت خود را دریافت کرده و اسنادی که مرتبط به دریافت آن هستند را به رابط بانک ارائه می‌دهد.

 

فروش اعتباری آهن آلات با ال سی در مشهد

با استفاده از این روش ساده، شما می‌توانید از روش اعتبار اسنادی یا LC برای خرید و فروش اعتباری آهن آلات استفاده کنید. فرداد فولاد با سال‌ها تجربه، این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید تمام آهن آلات مورد نیاز خود را به روش LC  خریداری کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.