بازار آهن آلات خین عرب مشهد

بازار آهن آلات خین عرب مشهد

بازار آهن آلات خین عرب مشهد، قطب فروش مقاطع آهنی در شرق کشور است. در این مقاله به معرفی این منطقه تجاری در شهر مشهد پرداخته‌ایم.

بازار آهن آلات خین عرب مشهد، قطب فروش مقاطع آهنی در شرق کشور و خصوصاً استان خراسان رضوی است. این منطقه از چند دهۀ پیش مورد اقبال فروشندگان آهن آلات قرار گرفته و به‌تدریج به شرایطی که امروز ناظر آن هستیم تبدیل شد. بازرگانی فرداد فولاد خراسان از اولین فروشندگان مقاطع فولادی است که به خین عرب پا گذاشته و در طول چهار دهۀ گذشته، موفق به ارائه خدمات به هم‌شهریان و هم‌وطنان گشته است.

 

خین عرب کجاست؟

خین عرب در واقع نام روستایی در نزدیکی مشهد است که از طریق خیابان شهید طرحچی قابل دسترسی است. این روستا در محل اتصال رودخانه بند گلستان (کال چهل بازه) به کشف‌رود قرار دارد و در حدود سال 1365 در اثر گسترش شهر مشهد، به تدریج به آن پیوسته است. البته باید دانست که محلۀ خین عرب مشهد طبق تقسیم‌بندی‌های شهری، در محل روستای خین عرب قرار ندارد و باید میان محلۀ خین عرب و روستای خین عرب تفاوت قائل شد.

محلۀ خین عرب از شرق به خیابان شهید طرحچی، از غرب به خیابان شکری (توس 33) و از جنوب به بزرگراه شهید چراغچی و بولوار توس محدود می‌شود. اگرچه امروزه غالباً مناطق و کوچه‌های اطراف خیابان شهید طرحچی به خین عرب شناخته می‌شود. این محله مرکز معاملات آهن آلات و بعضی از صنایع چوبی و مصالح ساختمانی به شمار می‌رود.

دلیل نامگذاری خین عرب چیست؟

طبق مقاله‌ای در سایت مشهد چهره، دلیل نامگذاری این روستا چنین است:

این روستا مزرعه‌ای نیز داشته است که جزو موقوفات آستان قدس رضوی بوده و در طومار‌های علیشاهی و عضدالملک از آن نام برده شده است. گفتنی است «خین» به معنی چشمه است و احتمالا در محل این روستا چشمه‌ای وجود داشته است.

قدیمی‌های ساکن در محله خین‌عرب دو روایت برای نام محله‌شان دارند؛ برخی خین را گودالی معنی کرده‌اند که اعراب در آن سکونت داشتند و برخی نیز خین را به معنای خیمه برداشت کرده‌اند و معتقدند خیمه‌های عرب‌ها در این منطقه برپا بوده است.

 

مشاغل و صنایع محله خین عرب چیست؟

همان طور که گفته شد، محله خین عرب بورس آهن آلات و چوب است. مجموعه‌های بازرگانی بسیاری در این منطقه به کار خرید و فروش محصولات خام فولادی و چوبی مشغول هستند. همچنین کارگاه‌های فراوانی نیز جهت ارائه خدمات فنی مختلف و ساخت محصولات مورد نیاز مشتریان در این منطقه خدماتی ارائه می‌دهند.

 

بازار آهن آلات خین عرب مشهد

محله خین عرب به مرکز فروش آهن آلات مشهور بوده و بسیاری از همشهریان و حتی هموطنان عزیز، این منطقه تجاری را به خوبی می‌شناسند و برای خرید محصولات مورد نیاز خود، به آن مراجعه می‌کنند. مشتریان می‌توانند تمامی نیازمندی‌های ساختمانی و صنعتی خود را در این بازار رفع کرده و با دستی پر و قلبی سرشار از رضایت به کسب‌وکار خود بپردازند.

از اولین روزهای ورود مجموعه‌های فروش آهن آلات در دهه 1360 به محله خین عرب، بازرگانی فرداد فولاد خراسان با نام سابق بازرگانی قنبری در این محله جای گرفته و مشغول ارائه خدمت شد. از آن روز تاکنون، بازرگانی فرداد فولاد با سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری همکاری داشته و نامی نیک از خود به جای گذاشته است. مجموعه فروش آهن آلات فرداد فولاد محصولات متنوع و خدمات فنی باکیفیت و شرایط خرید کم‌نظیری را به خریداران خود ارائه می‌دهد. مشاوره با کارشناسان فروش، اولین گام برای آشنایی با فرداد فولاد است.

 

سخن آخر

بازار آهن آلات خین عرب مشهد، قلب تپندۀ صنعت آهن آلات در مشهد است. در این منطقه فروشندگان بسیاری مشغول به فعالیت بوده و سالانه حجم بسیار بالایی را به کل کشور ارسال می‌کنند. فرداد فولاد خراسان از جمله مجموعه‌های بازرگانی و فروش مقاطع فولادی قدیمی و موفق در این محله است که شرایطی بسیار عالی را برای خرید محصولات مورد نیاز صنعتگران و سازندگان عزیز فراهم آورده است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.