معرفی واحدهای تولیدی: بزرگترین تولیدکنندگان نبشی در ایران

معرفی واحدهای تولیدی: بزرگترین تولیدکنندگان نبشی در ایران

نبشی یکی از مقاطع فولادی است که در صنعت و ساختمان‌سازی برای تقویت و پشتیبانی سازه‌ها بسیار کاربرد دارد. در ایران، تعداد زیادی از کارخانه‌های‌‌ نورد تولید کننده نبشی مشغول فعالیت هستند. برای معرفی بهترین تولیدکنندگان نبشی در ایران، با این مقاله از فرداد فولاد همراه باشید.

کارخانه فولاد شکفته مشهد

کارخانه فولاد شکفته مشهد یکی از پیشگامان تولید نبشی در ایران بوده که در سال 1330 تاسیس شده است. این کارخانه در استان خراسان رضوی و در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر، 20 کیلومتری جاده مشهد-قوچان واقع گشته و محصولات آن با برند شکفته شناخته می‌شود. کارخانه فولاد شکفته مشهد از مواد اولیه باکیفیت و فرآیندهای کنترل کیفیت دقیق در تولید نبشی استفاده می‌کند. بیشتر فعالیت های کارخانه مربوط به تولید انواع مقاطع فولادی سبک، سنگین و نیمه سنگین بوده که شامل انواع نبشی، ناودانی و سپری است. محصول دیگر فولاد شکفته مشهد شمش فولادی از نوع بیلت است.

 نبشی شکفته مشهد از نوع بال مساوی در ابعاد 25 در 25 الی 100 در 100 میلی‌متر و ضخامت‌های بین 2.5 تا 10 میلی‌متر، از فولاد کم کربن است. در تولید محصولات این کارخانه از استاندارد‌های بین‌المللی اروپا و روسیه استفاده شده است.

کارخانه فولاد شکفته مشهد

 

کارخانه فولاد ناب تبریز

این کارخانه در سال 1382 تاسیس شده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران است. شرکت فولاد ناب با تنوع بالای محصول و رعایت استاندارد‌های ملی و جهانی، جزو پیشگامان برتر تولید صنعت فولاد ایران در بخش خصوص است که بخش زیادی از نیاز بازار را تامین می‌کند. موقعیت جغرافیایی این کارخانه در شهر تبریز و 35 کیلومتری جاده آذرشهر، در شهرک صنعتی شهید سلیمی واقع شده است.

محصولات این شرکت با برند ناب تبریز شناخته شده است. این کارخانه از تکنولوژی پیشرفته روز دنیا و استانداردهای بین‌المللی در تولید نبشی استفاده می‌کند. اساس تولید نبشی‌های کارخانه فولاد ناب تبریز، استاندارد ملی 1-13968، استاندارد 8510 روسیه و استاندارد 1-10056 اروپا است. نبشی‌های تولیدی با ضخامت بین 2.5 الی 10 میلی‌متر و ابعاد 30 در 30 الی 100 در 100 میلی‌متر است.

 

کارخانه فولاد کوهپایه

کارخانه فولاد کوهپایه درسال 1382 به بهره‌برداری رسیده و یکی از تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران است. موقعت این کارخانه در 35 کیلومتری شرق اصفهان، در شهرک صنعتی شرق (سگزی) و در زمینی به مساحت 32 هکتار واقع شده و محصولات آن با برند کوهپایه شناخته می‌شود. این شرکت از تکنولوژی پیشرفته و استانداردهای ملی و بین‌المللی در تولید نبشی استفاده می‌کند.

محصولات تولیدی کارخانه شامل نبشی (بال مساوی و نامساوی)، ناودانی، سپری، ریل جرثقیل و تسمه فولادی در ابعاد و ضخامت‌های مختلف است. نبشی‌های فولاد کوهپایه در ابعاد 20 در 20 الی 60 در 60 میلی‌متر و ضخامت بین 2 تا 6 میلی‌متر تولید می‌شود. از ویژگی‌های نبشی تولیدی در این کارخانه می‌توان به نرمی، انعطاف‌پذیری، در اختیار داشتن مشخصات محصول مورد‌نظر، دارای ابعاد استاندارد و تولید نبشی‌های سفارشی نام برد.

 

 

کارخانه ذوب آهن اصفهان

 کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان نبشی در ایران بوده که تاریخ تاسیس آن به سال 1350 باز می‌گردد. ذوب آهن اصفحان در شهر اصفهان واقع شده و محصولات آن با برند ذوب آهن شناخته می‌شود. کارخانه ذوب آهن اصفهان از مواد اولیه تولید خود و با کیفیت بالا در تولید نبشی استفاده می‌کند. نبشی تولیدی این کارخانه با استفاده از روش نورد گرم در اندازه‌های 40 الی 150 میلی‌متر تولید و وارد بازاد می‌شود.

 

کارخانه آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد یکی از تولید کننده‌های نبشی، ناودانی، تیرآهن و میلگرد است. این شرکت در سال 1385 در زمینی به مساحت 220 هزار متر مربع در جنوب شرقی قزوین و در کیلومتر 15 جاده بوئین زهرا- اشتهارد احداث شده است. این کارخانه در حال حاضر با بیش از 1000 نفر نیرو فعال است. آریان فولاد با قرار گرفتن در یکی از مناطق محروم، باعث ایجاد اشتغال برای عده زیادی از ساکنین شده تا به یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان منطقه تبدیل گردد.

از نقاط قوت کارخانه فاصه کم آن از بازار مصرف تهران و شمال کشور یاد شده است. این مزیت باعث شده میزان حمل و نقل کاهش یافته و در نتیجه، کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در زمان و انرژی را به همراه داشته باشد. این مجموعه به طور سالانه 250 هزار تن نبشی و 250 هزار تن ناودانی را تولید و روانۀ بازار می‌کند. نبشی‌های تولیدی آریان فولاد در طی فرآیند نورد گرم تولید شده است. نبشی کارخانه آریان فولاد دارای ضخامت از 3 الی 18 میلی‌متر و بال‌ مساوی 40 در 40 الی 200 در 200 میلی‌متر است.

از سایر محصولات مجموعه می‌توان به انواع ریل‌های سبک و سنگین، تسمه فولادی، تیرآهن و میلگرد آجدار اشاره کرد. تجهیزات پیشرفته روز دنیا در این شرکت و استاندارد‌های بی نظیری در زمینه حفاظت از محیط زیست بوده که صرفه اقتصادی بالایی را ایجاد کرده است.

 

نورد فولاد بارثاوا (ظهوریان مشهد)

کارخانه فولاد ظهوریان مشهد (نورد فولاد بارثاوا) در سال 1378 در شهر مشهد به ثبت رسیده و در سال 1390 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این کارخانه در شهرک صنعتی توس واقع شده و در ابتدا با نام مجموعه تولیدی و صنعتی نورد گرم شناخته می‌شد، اما بعد از مدتی به نام نورد فولاد بارثاوا تغییر نام پیدا کرد. این کارخانه در زمینه تولید انواع نبشی‌ها تجربه زیادی دارد و محصولات زیادی را روانه بازار کرده است.

 یکی از اصلی‌ترین نبشی‌های تولیدی این کارخانه نبشی‌های بال مساوی با ضخامت بین 3 الی 8 میلی‌متر و ابعاد 30 در 30 الی 80 در 80 میلی‌متر است. این شرکت توانسته یکی از اصلی‌ترین تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان نیاز کشور در حوزه صنعت و ساختمان‌سازی باشد.

 فولاد ظهوریان در زمینه تولید نبشی توانسته است استاندارد‌های GOST8509 و همچین GOST8510 را و به طور کلی برای توسعه فناری‌های به کار گرفته شده در تولید به روش گرم، استاندارد GOST را از کشور روسیه کسب کند. این کارخانه دارای این تاییدیه‌ها بوده و بخش آزمایشگاه آن می‌تواند این کیفیت و سطح تولید را مورد تایید قرار دهد.

 

آونگان نوید مرکزی

شرکت آونگان نوید مرکزی یکی از کارخانه‌های مطرح در زمینه ساخت انواع نبشی و برج‌های فلزی انتقال نیرو است. این کارخانه در سال 1353 در زمینی به مساحت 110 هزار متر مربع در 3 کیلومتری شهر اراک تاسیس شد. اگر چه این شرکت در سال 1390 به ورشکستگی رسیده بود، اما طی سال‌های اخیر دوباره به چرخه تولید برگشته است.

 با فعالیت مجدد این شرکت فرصت شغلی پایدار برای بیش از 200 نفر در شهر اراک فراهم شده است. نبشی‌های تولیدی کارخانه به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می‌شود. نبشی‌های با کیفیت کارخانه آونگان در ابعاد 50 الی 150 میلی‌متر است. محصولات تولیدی در این شرکت شامل مقاطع فلزی مانند پروفیل‌های نبشی، تیر‌های آهنی و سایر محصولاتی که از طریق فرآیند نورد گرم تولید می‌شود. در این کارخانه استاندارد‌های DIN-EN10025 و همچنین DIN-EN9410056-2-94 برای تولید در نظر گرفته شده که از نظر کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارد.

 

برای خرید نبشی در مشهد چه باید کرد؟

جهت خرید نبشی در مشهد، می‌توانید با کارشناسان فروش فرداد فولاد تماس گرفته، ابعاد و ضخامت نبشی و مقدار مورد نیاز خود را اعلام کرده و قیمت را استعلام کنید. نبشی‌های موجود در بازرگانی فرداد فولاد از کارخانه شکفته مشهد تامین شده و در انبار مجموعه، آمادۀ فروش و ارسال به محل پروژۀ مشتریان است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.
کلیه حقوق سایت متعلق به فرداد فولاد خراسان می‌باشد.